Kurs już niemalże zaprojektowany, cele ustalone, zadania zaplanowane. Teoretycznie wszystko gotowe. Ale trema przed pierwszymi zajęciami jest. No bo jak zacząć, aby z jednej strony przekazać niezbędne informacje na temat prowadzonego przez nas przedmiotu ale z drugiej nie przesadzić z ilością przekazywanych informacji i tym samym nie odstraszyć naszych studentów
Quo vadis?, czyli o tym jak zaprojektować spójny kurs online
Początek semestru zbliża się wielkimi krokami. Wraz z nim ruszymy z naszymi zajęciami online. Jak przygotować kurs online, aby był on jak najbardziej spójny i efektywny dla naszych studentów? A gdyby tak zacząć od końca i jeszcze przed rozpoczęciem naszej podróży określić cel, który chcemy osiągnąć? Dzięki temu wszystkie projektowane
O „innych” egzaminach zdalnych, czyli jak zaprojektować ciekawy (i angażujący) egzamin zdalny
Grupka studentów czeka na wejście do sali. Nie mamy wątpliwości, że za chwilę rozpoczną oni swój kolejny egzamin. W powietrzu daje się wyczuć podenerwowanie studentów, którzy gorączkowo przeglądają jeszcze swoje notatki pełne podkreśleń, zaznaczeń, kolorów. Czasem ktoś nerwowo zapyta o termin poprawki. W pewnym momencie tłum rozstępuje się. Nerwowe pytania
Zmień myślenie a osiągniesz sukces, czyli o rozwijaniu growth mindset w nauczaniu zdalnym
Czym tak naprawdę jest sukces? Każdy z nas definiuje go zapewne nieco inaczej. Dla niektórych z nas będzie to osiągnięcie wyznaczonego celu w krótkim czasie, bez większego wysiłku, a dla innych sukces będzie zwieńczeniem długofalowego trudu włożonego w realizację ważnego dla nas zadania. Jak zapewnia dr Carol Dweck w swojej
Jak motywować studentów na kursie online? Zaczynamy!
Zapewne wielu z nas nieraz zastanawiało się jak zaprojektować kurs online, aby był on jak najbardziej angażujący i motywujący dla naszych studentów. To samo dotyczy zresztą naszych zajęć offline ale różnica jest znaczna. Kiedy spotykamy się z naszymi studentami w sali zajęciowej, mamy z nimi bezpośredni kontakt i dzięki temu